2018. május 13.  

Miközben még mindig azon vagyunk, hogy utolérjük magunkat és rendszerezni tudjuk a feljegyzéseinket a januári és februári afrikai kalandunkról, annak is eljött az ideje, hogy beszéljünk végre a jövőbeli terveinkről. 

A következő lesz az eddigi legnagyobb overlanding kalandunk!

Tervünk, hogy Budapestről indulva Kínán Keresztül elautózunk Szingapúrig. 

Ezeken az országokon szeretnénk áthaladni utunk során: Magyarország, Románia, Bulgária, Törökország, Grúzia, Azerbajdzsán, Oroszország, Kazahsztán, Mongólia, Kína, Laosz, Thaiföld, Malajzia és Szingapúr.

Tervünk térképre vetve

Ez egy nagyon izgalmas időszak számunkra, az előkészületeket például már hónapokkal ezelőtt megkezdtük, még jóval az afrikai kalandunk előtt. Ennek ellenére kicsit stresszesek vagyunk az utóbbi időben, hiszen a június 18., vagyis az indulásunk napja egyre gyorsabban közeledik… 

Egyes dolgokat korábban is el tudtunk volna intézni (és el is kellett volna!), mint például a felszerelés és a pontos útvonal megtervezése. Van azonban néhány olyan nagyon fontos, amelyet semmiképp nem tudtunk volna korábban intézni, mint a vízumkérelmek beadása…

A vízumok esetében nagyon fontos, hogy időben kezd el a kérvényezést. Ez önmagában is egy elég bonyolult folyamat lehet, hiszen előfordulhat, hogy túl korán igényled meg, és mivel nem szólnak túl hosszú időre, így azon kaphatod magad, hogy a határátlépéskor már le is járt a vízumod. 

A vízumok kérelmezését a mi esetünkben különösen megnehezíti az a tény, hogy számos országba kell benyújtanunk a kérelmeket, és mindegyik feldolgozása akár egy hétbe is beletelik. Ez meglehetősen megterhelő így, hiszen csak 4-5 hét áll rendelkezésünkre az összes vízum kérelmezéséhez és megszerzéséhez. 

Néhányat online is kérelmezhetünk, amely jelentősen megkönnyíti a folyamatot, ráadásul biztos, hogy útközben is intézünk majd 1-2 dolgot. 

A kínai és az orosz vízumot lesz a legnehezebb megszerezni, úgyhogy azokat biztos, hogy időben, még Budapesten fogjuk kérvényezni. 

Az overlanding Kínában már önmagában is egy hatalmas kihívás. Nemcsak szokatlanul hosszú időre szóló vízumot kell kérelmeznünk (40-50 napig érvényesnek kell lennie), de még egy idegenvezetőt is kellett keresnünk az elmúlt hónapokban, aki végigvezet majd minket ezen a hatalmas országon. 

Még akkor sem léphetsz be az országba csak úgy, ha érvényes vízummal rendelkezel, ezért kell, hogy folyton veled legyen egy ilyen idegenvezető, aki majd… hogy mit csinál, arról igazából fogalmam sincs. De ez a szabály és kész! 

A folyamat nem csak bonyolult, de nagyon drága is, ezért úgy döntöttünk, hogy másokkal együtt tesszük meg az útnak ezen szakaszát, vagyis Kínában az olasz Giampieroval és a holland Lottevel és Nielsszel együtt fogunk utazni. Biztos vagyok benne, hogy nevükkel sokat fogsz még itt találkozni a jövőben.

Kína után még Délkelet-Ázsia is meglephet minket olyan kihívásokkal, amelyekre nem számítottunk. Az utunk Thaiföldön visz keresztül, és ezen a ponton még mindig nem vagyok tisztában azzal, hogy az autónkkal be lehet-e lépni egyáltalán az országba. 

Van néhány új szabály, amely az olyan járművekre vonatkozik, amelyekben aludni is lehet, pl. lakókocsik, de remélem, hogy ez az olyan 4×4-es terepjárókra nem vonatkozik, amelyeknek tetősátraik vannak. 

Különböző határokon különböző szabályok működnek, ráadásul a napszaktól is függ a dolog. Egyelőre elég bizonytalan a helyzet, ezért is követem figyelemmel az olyan facebook csoportokat, amelyek kifejezetten ezzel a témával foglalkoznak ( “Thailand – New regulation affecting overland travellers on foreign vehicle”). 

Éppen most találtam egy weboldalat, amely rendkívül hasznosnak tűnik, és valószínűleg Davevel is fel fogom venni a kapcsolatot, aki a Plodd Stop-ot működteti: http://www.overlandersthailand.com/

DIY fiókrendszerünk átalakítása

Az egyik legfontosabb, de legszórakoztatóbb feladatunk, ami még hátra van, az a DIY fiókrendszerünk átalakítása a Toyota hátuljában. 

Még az afrikai utazásunk előtt építettük édesapámmal, de mint kiderült, nagyobb méretre van szükségünk, ráadásul olyanra, aminek a tetején egy alvóhely is kialakítható.

Most csak a tetőtéri sátrunk van, mint egyetleg alvási lehetőség, de szeretnénk, ha lenne egy olyan opció is, amelyet elég csak gyorsan összedobni a kocsiban. Ha esetleg falvakban vagy városokban kell aludnunk, vagy abban az esetben, ha az időjárás nem teszi lehetővé, hogy felállítsuk a tetőtéri sátrunkat. Ez határozottan olyasmi, amit már hetekkel ezelőtt be kellett volna fejeznünk.

Nem lesz egyszerű megtervezni ezt az új fiók- és ágyrendszert, mivel a Toyota belseje nem túl nagy. Ráadásul mindenképp meg kell tartanunk az egyik hátsó ülést (azon napokra, amikor a kínai idegenvezető velünk utazik majd Kínában), és a felszerelésünk is elég sok. Dokumentálom az egész folyamatot, így elolvashatsz róla mindent a Jegyzeteinkben.

Az elkövetkező blogbejegyzésekben részletesebben írok majd arról, hogy milyen felszerelést viszunk magunkkal, milyen navigációs és egyéb eszközöket és alkalmazásokat használunk, ill. hogy hogyan haladunk úgy általában az előkészületekkel.

Követhetsz minket természetesen ezen az oldalon, de a közösségi médián is: 

Az utunk úgy tűnik, hogy 6 hónapot ölel fel. Ha elértük a célt, eldöntjük, hogy hajóval utaztatjuk vissza  a Toyotát Európába, vagy esetleg egy másik kontinensre. De nem is érdemes még ezen gondolkodni, érjünk el először Szingapúrba!

Share on facebook
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *